RecArt - Mobilne studio nagrań

O nas

Naszym priorytetem jest uzyskanie jak najlepszego brzmienia nagrań. Precyzyjny wybór i ustawienie mikrofonów, wysokiej klasy sprzęt, wykształcenie oraz empiryczna znajomość takich pojęć jak: przestrzenność nagrania, proporcje pomiędzy instrumentami, balans, charakterystyka częstotliwościowa, barwa czy dynamika pozwalają nam sprostać najbardziej wymagającym zleceniom. Do każdego nagrania staramy się podchodzić indywidualnie uwzględniając estetykę i kontekst historyczny nagrywanego materiału, preferencje brzmieniowe klienta oraz warunki akustyczne pomieszczenia, w którym odbywa się nagranie.

Robiąc nagranie zawsze staramy się pamiętać o tym, że najważniejsza jest muzyka, zamysł kompozytora czy wykonawcy-interpretatora i ich komfort w dążeniu do realizacji swojej wizji. Dzięki wykształceniu i kompetencjom muzycznym staramy się, kontrolując przebieg sesji, pracując z partyturą, pomóc wykonawcy w uzyskaniu pożądanego efektu i zarejestrowaniu możliwie najwartościowszego materiału. Pomagamy również aktywnie w późniejszym procesie produkcji nagrania obejmującym: wybór najlepszych wersji, montaż, miks i końcowy etap masteringu.

Zasadą jest dla nas dobry kontakt z klientem, otwartość na sugestie, kompromisowość i wspólne dążenie do uzyskania najkorzystniejszego efektu. Wykorzystujemy dobrodziejstwa współczesnej techniki: zapis wielośladowy z rozdzielczością 24 bit, bardzo precyzyjny montaż oraz możliwość cyfrowego kreowania przestrzeni nagrań. Już te trzy czynniki otwierają przed procesem produkcji nagrań muzycznych wielkie możliwości.

Oprócz nagrań muzycznych zajmujemy się również produkcją radiową i muzyczną oraz szeroko pojętą realizacją dźwięku. Potrzebujesz pomocy przy montażu cyfrowym dźwięku, miksie, masteringu czy remasteringu, odnawianiu nagrań archiwalnych, nagłośnieniu? Skontaktuj się z nami.

.

Oferta

Nagrania muzyczne:

  • nagrania solistów i zespołów kameralnych
  • nagrania chórów i orkiestr
  • nagrania wielośladowe sesyjne i live w dowolnej lokalizacji
  • nagrania na żywo koncertów, festiwali, audycji i wszelkich wydarzeń muzycznych
  • konkursów, przesłuchań, recitali dyplomowych
  • nagrania demo
  • nagrania aplikacyjne do konkursów i stypendiów

Produkcja radiowa, filmowa i telewizyjna:
  • realizacja spotów radiowych, jingli, audycji radiowych
  • nagrania dźwięku do filmu i telewizji: z planu oraz postprodukcja
  • realizacja dokumentacji audio-video festiwali, koncertów, konkursów i wszelkich wydarzeń muzycznych
  • realizacja videoklipów, spotów filmowych, nagrania demo DVD - promujące artystów, zaspoły muzyczne i wydarzenia kulturalne

Produkcja muzyczna:
  • produkcja nagrań muzyki poważnej i jazzu
  • wybór najlepszych wersji z sesji nagraniowych i ich montaż

Realizacja dźwięku:
  • cyfrowy montaż dźwięku
  • miksowanie nagrań
  • mastering nagrań
  • mastering pod vinyl
  • odnawianie nagrań archiwalnych, remastering

Działalność wydawnicza:
  • Zajmujemy się całym procesem wydania płyty: tłoczeniem, poligrafią, kontaktem z ZAIKS, etc. Ceny są kalkulowane indywidualnie w zależności od nakładu, rodzaju opakowania etc.
.

Kadra

Łukasz Kurzawski - właściciel, reżyser dźwięku, muzyk - absolwent Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie wiolonczeli z tytułem magistra sztuki, kierunku reżyseria dźwięku na Wydziale Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z tyłem licencjata oraz kierunku Akustyka tamże z tytułem magistra akustyki. Jest absolwentem stażu artystycznego na Wydziale Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

Od maja 2004 współpracuje z Radiem Poznań (dawniej Radio Merkury) jako realizator dźwięku. W ramach pracy realizuje nagrania muzyczne, słuchowiska, audycje radiowe na żywo, produkuje reklamy, jingle, dokonuje nagrań w terenie. Jest twórcą i prowadzącym audycję Poduszkowiec Radia Merkury oraz audycję Lubie Jazz.

Z racji wykształcenia i wieloletniej praktyki wykonawczej gry na wiolonczeli czuje się najbardziej kompetentny w stylistyce muzyki klasycznej, ale realizuje również nagrania innych stylistyk. Dorobek nagraniowy Łukasza Kurzawskiego to ponad setka sesyjnych i koncertowych nagrań wydanych na płytach CD i DVD z muzyką orkiestrową, chóralną, kameralną, jazzem oraz muzyką gospel. Wśród nich znajduje się m. in.: sześć płyt zespołu muzyki dawnej Accademia dell' Arcadia; piętnaście albumów z festiwali Musica Sacromontana 2006-2020 w Gostyniu - płyta z pierwszego festiwalu została wyróżniona nagrodą Fryderyk 2008 w kategorii "Muzyka Chóralna i Oratoryjna", płyty z kolejnych  festiwali były nominowane do nagrody Fryderyk (2009, 2010, 2014, 2015, 2017, 2019, 2020, 2021). Dodatkowo dwupłytowy album pt. "Pasquale Anfossi, Oratorio La Morte di San Filippo Neri" otrzymał w 2015 roku prestiżową francuską nagrodę muzyczną Złoty Orfeusz przyznawaną przez Academie du Disque Lyrique. Album wydawnictwa RecArt "Mieczysław Weinberg - Works for Violin and Piano (RecArt 0006) został nominowany do nagrody Fryderyk 2014 w kategorii muzyka kameralna. Płyta z pieśniami Eugeniusza Morawskiego (RecArt 0010) w wykonaniu Agnieszki Rehlis (mezzosopran) i Tadeusza Domanowskiego (fortepian) otrzymała nominację do nagrody Fryderyk 2015 w kategorii "recital solowy", album zespołu Filatura di Musica „Canzony znane i nieznane. Tabulatura pelplińska. Adam Jarzębski” (RecArt 0033) został nominowany do nagrody Fryderyk 2021 w kategorii „muzyka dawna”. Łukasz Kurzawski jest realizatorem dźwięku albumu "Quo Vadis" z kompozycją Feliksa Nowowiejskiego, nagranego przez Orkiestrę Filharmonii Poznańskiej, solistów i Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej pod batutą Łukasza Borowicza, który był nominowany w dwóch kategoriach do nagrody Fryderyk 2018 oraz znalazł się wśród zwycięzców International Classical Music Awards (ICMA) 2018 oraz reżyserem dźwięku albumu "Penderecki's Sinfonietta(s)" (wydawnictwo Sony Classical) w wykonaniu orkiestry Sinfonietta Cracovia nominowanego do nagrody ICMA 2022. Płyta "Sinfonietta per Sinfonietta" nagrana przez orkiestrę Sinfonietta Cracovia pod batutą Jurka Dybala (RecArt 0044) została nominowana do International Classical Music Awards 2023 w kategorii muzyki współczesnej (Contemporary Music), a płyta Magdaleny Krawczuk i Katarzyny Wasiak z muzyką Hansa Gala (RecArt 0045) otrzymała nominację do ICMA 2023 w kategorii muzyki kameralnej (Chamber Music).

Współpracował m.in. z takim zespołami i artystami jak: Jerzy Maksymiuk, Tomasz Radziwonowicz, Łukasz Borowicz, Agnieszka Duczmal, Anna Szostak, Jacek Sykulski, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Krzesimir Dębski, Paweł Przytocki, Paweł Osuchowski, Polska Orkiestra Radiowa, Sinfonia Iuventus, Concerto Polacco, orkiestra Akademi Beethovenowskiej, Orkiestra Polskiego Radia Amadeus, Polska Orkiestra Barokowa, orkiestra L’Autunno, zespół An_Arche Music Ensamble, zespół Accademia dell’ Arcadia, orkiestra kameralna Chech Virtuosi, Sinfonia Nordica, Laudate Dominum, kwartet smyczkowy Musicarius, Essential Duo, Michał Stanikowski, Tadeusz Domanowski, Agnieszka Rehlis, Ewelina Nowicka, Milena Antoniewicz, Christophe Alvarez, Tomasz Krzysica, Zespół Pieśni i Tańca Mazowsze, Zespół Śpiewaków Camerata Silesia, chór Sine Nomine, Chór Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Poznański Chór Chłopięcy, Poznański Chór Kameralny, chór Poznańskie Słowiki Stefana Stuligrosza, chór Sonantes, chór Viribus Unitis, zespół Antiquo More, zespół Gospel Joy i inni.

Współpracował m.in. z takimi instytucjami jak: Polskie Radio, Telewizja Polska, Music Colection Agency, Akademia Muzyczna im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Pozaniu, Regionalny Ośrodek Edukacji, Stowarzyszenie Miłośników Muzyki Świętogórskiej im. J. Zeidlera, Stowarzyszenie Miłośników Kultury i Sztuki, Stowarzyszenie Ars&Studium, Stowarzyszenie Astigmatic, Fundacja An_Arche, festiwal Silesia Sonans, Poznańską Szkoła Chóralna, Europejskie Centrum Komunikacji i Kultury.

W latach 2009 - 2015 był vice-prezesem fundacji Artelier. Jest członkiem Audio Engineering Society. W latach 2006 - 2009 był wykładowcą Regionalnego Ośrodka Edukacji w Poznaniu na kierunku realizacja dźwięku. W latach 2009 - 2015 współpracował z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jako wykładowca na kierunku reżyseria dźwięku. Współpracował jako ekspert z Instytutem Badań Edukacyjnych w Warszawie nad tworzeniem Polskiej Ramy Kwalifikacji. Od 2022 roku współpracuje jako wykładowca z Zakładem Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy gdzie jest aktualnie doktorantem.


.

Sprzęt

Rejestracja

  • Komputery przenośne

INTEFEJSY AUDIO/PRZETWORNIKI AD/DA
  • Zoom LiveTrak L-20
  • M-Audio Profire 2626 4 szt.
  • Focusrite Scarlett 18i20 3rd Gen 2 szt.
  • RME Digiface USB 2 szt.
  • BEHRINGER ADA8200 3 szt.

Mikrofony
  • Schoeps MK2S 2 szt.
  • Schoeps MK21 2 szt.
  • sE Electronics 4400a Stereo Pair

  • Line Audio CM3 6 szt.
  • Line AUdio CM4 2 szt.
  • Line Audio OM1 2 szt.
  • Rode NT55 2 szt.
  • Rode NT5 6 szt.
  • Rode NT2A 2 szt.
  • Rode M3
  • sE Electronic 4A 2 szt.
  • sE Electronic 3A 2 szt.
  • sE Electronic 1A 2 szt.
  • sE Electronic X1
  • Shure SM7
 Odsłuch
  • Adam Audio A7
  • Neumann KH 120 A
  • Beyerdynamic DT990 PRO
  • Beyerdynamic DT770 PRO 
  • Alesis M1 Active 320
  • Audio Technica ATH-M40FS
Oprogramowanie
  • Samplitude Pro X3
  • Pro Tools 8 LE
  • Waves Gold Native V9
  • Izotope Ozone 5
  • Izotope RX5
  • PSP Xenon
  • Ableton Live Lite 6
  • FL Studio 8 Fruity Edition
  • Vegas Movie Studio HD Platinum 10